Go Back   Cosplay.com > International Forums > Sweden

Reply
Thread Tools Rate Thread
Unread 01-18-2014, 11:51 AM   #1
PrincessYume
Registered User

Exclamation För liten peruk

Hej!

Jag hade tänkt att cosplaya Sasha (Shingeki No Kyojin) och har alla grejer. Men sen när jag skulle prova peruken inser jag att peruken är för liten Den täcker inte där bak.. Och det blendar ju inte precis med mitt rosa hår heller.. Hur brukar ni göra med hästsvans peruker? Jag börjar få lite panik, eftersom konventet är snart..

Jag har väldigt tjockt hår, men jag är en van peruk-användare så jag är ''bra'' på att få håret platt under peruken..

Lite paink, Heeelp!
PrincessYume is offline   Reply With Quote

Unread 01-19-2014, 04:55 AM   #2
Blood_Sword
The samuraiholic guy

Blood_Sword's Avatar

Om din hästsvansperuk är av den sorten att håret är uppdraget (alltså inte clip-on svans) så är det normalt att lite av håret i nacken syns no matter what. Det enda jag kan komma isåfall på är att antingen kammar du håret som syns så slätt som möjligt och lägger nån tillfällig hårfärg på det (hårspray?) om den rosa färgen stör dig enormt eller så bara låter du det vara som det är. Vet inte hur bra det funkar/ser ut men tjao, vet inte vad mer man skulle kunna göra om man inte vill färga (nack)håret på riktigt för att matcha peruken. lol

Om det är mer än nackhåret som syns (perukens kanter inte täcker din hårlinje) så är nog peruken för liten i vilket fall. Vet inte vad man kan göra åt detta för att fixa det förutom att kanske försöka sy in wefts i samma färg där täckning behövs? Har själv åtminstone två peruker som knappt täcker bakre delen av mitt huvud för att dom helt enkelt är för små (eller jag har för stort huvud...) och jag vet inte riktigt vad jag ska ta mig till..

Men lycka till i vilket fall!

*~In progress~*
Masamune Date - Sengoku Basara
Luxray (gijinka) - Pokémon

*~Next con I'm attending~*
FIN Oulun animeseminaari (8-9 August 2014)
FRI Ryūnosuke Ibuki - Hakuōki: Shinsengumi Kitan
SAT ???
Blood_Sword is offline   Reply With Quote
Unread 02-11-2014, 02:21 PM   #3
Meaier
Registered User

Meaier's Avatar

Om det är för att den åker upp liksom, testa med dubbelhäftande klädtejp. En kompis kör med det för att hålla peruker på plats.
Meaier is offline   Reply With Quote
Reply

Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)

Thread Tools
Rate This Thread
Rate This Thread:

Posting Rules